reklama

Výkriky hrôzy

Píše sa rok 2018. Do obehu sa dostal nový typ autoklaksónov a to taký, že namiesto známych trúbiacich zvukov sa z pevne umiestnených a starostlivo ukrytých reproduktorov na karosérií auta ozývajú ľudské hlasy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Zvuky sú rôzne. Každý záujemca si môže vybrať zo širokej škály povelov, odkazov, či ospravedlnení a tým, že tento nový systém poskytuje vysokú sebarealizáciu na cestách a zároveň je cenovo dostupný, hneď sa stal miestnym hitom. Napríklad v Bratislave, hlavnom meste Slovenska, je novým typom klaksónu vybavených už 60% automobilov. Každý toho chce povedať čo najviac, len ja stále mlčím. Teda, inými slovami, ešte som nemala čas zájsť k mechanikovi a nechať si klaksón prerobiť. A tak len počúvam. Cez deň je to zábava a malá hŕstka poverených, ktorí vymýšľajú tieto stručné, výstižné a zákonom povolené "výkriky" ako to ja nazývam, sa naozaj činí. Minule som takto išla z vedľajšej a na hlavnej predo mnou stála kolóna. Keď sa autá konečne pohli, z auta, ktoré stálo predo mnou sa ozval popisk. Taký ten, aké počúvajú väčšinou slečny v krátkych sukničkách. Zelená Felícia si predo mnou proste hvizdla, vodič pridal a už ho nebolo. Alebo dnes ráno, keď som išla do práce si to zas jedna čierna Octavia šinula na obchvate 160 km/h a popritom si žvatlala: Dôvod, pre moju rýchlosť, je prísne tajný. Výraz, ktorým som vodiča tohto auta chcela počastovať, ostane tiež navždy utajený. Bežné klaksónhlášky na cestách sú len metaforickou náhradou starodávneho TUUTTUUU!, ako napríklad táto: Dávajte pozor!, poprípade: Prosím auto, aby zmenilo vodiča!. Sú však aj ospravedlňujúce, čo uľahčilo niektoré situácie a často pridáva vodičom na IQ ako napríklad: Prepáčte, nevidel som Vás. Je toho oveľa, oveľa viac a jazdenie cez deň sa stalo jedným veľkým divadlom, v ktorom sa väčšinou hrá komédia...Iné je to však v noci. Keď sa sivé cesty pomedzi tmavé ulice zahalia do tmy a autu robí spoločnosť iba neprestajný pohyb vzduchu, nazývajúci sa Vetrom. Za Vami je 250 kilometrov diaľnic a tešíte sa, že po služobnej ceste namočíte svoje vychladnuté palce na nohách do teplej vody. Široká cesta pred Vami je prázdna a tak isto sa javí aj za Vami. Keď tu z razu, z ničoho nič sa z vedľajšej cesty prirúti auto. Kolesá zaškrípu, ako sa priamo za Vami chvatne otočí smerom na hlavnú a kvílivé zvuky uspávajúceho vetríka pretne ženský rádiový hlas: RODIACA ŽENA! POHOTOVOSŤ! RODIACA ŽENA! Nadstávka tejto situácie je určite na mieste, keďže manželia rodičiek zvyknú takéto situácie preháňať, preto netreba pochybovať o tom, že keď je auto blízko, klaksón naozaj reve. Vy sa strhnete, takmer vybehnete do vedľajšieho pruhu, kde sa rodiace auto valí vpred a na čele Vám vytriskne studený pot. Ako sa tak vzďaľuje vpred, hlas znie tichšie a tichšie, až sa stratí niekde za odbočkou na Kramáre. Práve ste boli naprostou súčasťou dramatickej situácie. Toto je však výnimočná situácia, mne sa stalo niečo, čo môže v dnešných dňoch podľa mňa zažiť každý. Pred týždňom som totiž išla z diskotéky, podotýkam, že načisto triezva, a napadla ma jedna spásonosná myšlienka a to zastaviť nachvíľu na Slavíne a pozrieť sa na nočnú Bratislavu. Vietor vtedy na chvíľu zastal a ja som sa postavila na okraj mramorového pomníka, rozpažila som ruky, aby som si trochu precvičila pľúca a ako som sa tak započúvala do neprestajne rozprávajúcich ulíc veľkomesta, napadlo mi, že toto mesto už nikdy nebude také, aké bývalo kedysi.

Lucia Masanova

Lucia Masanova

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vedomie - to je všetko, čo mám... Zoznam autorových rubrík:  Hodiny v dni v týždniMimy RímyfilozofikciaPríbeh na pokračovanieEnglish is Easy

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu