reklama

Z trochu iného pohľadu nefajčiara

Stále sa svetom šíria všakovaké dohady o fyzických a psychických problémoch, ktoré môže fajčenie spôsobiť, no škoda, že sú to len slová. Vlastne som chcela reagovať na článok kolegu tu niekde pod týmto článkom, ale je to aj samostatná kapitola a na diskusiu príliš dlhá. Zatiaľ sme si totiž, zdá sa, prečítali len názory fajčiarov, o tom, čo všetko im tento nezmyselný zvyk spôsobuje. Ale možno mám nápad, ako by sa tuhý fajčiar mohol odnaučiť fajčiť. Alebo dva?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

   

///////Bola som fajčiarka. Živo si pamätám, ako som ešte v ôsmej triede na základnej škole krstila svoje čistučké, hladučké, ružovučké pľúca modrým dymom. Pamätám si, že kvety na jar vtedy voňali prisilno a vlastne každé miesto, kde som sa ocitla, malo svoju špecifickú vôňu. Tie časy sú už dávno preč. Hneď na prvé posedenie sme s kamarátkou stiahli škatuľku červených spárt a končili sme deň určite modrejšie, ako ten dym. Tak sme prešli na mentolové cigarety, ale aj s tých nám o chvíľu bolo riadne špatne. Tak to zachránili lightky, na ktoré sa po mnohých zadrhnutých odkašľaniach dalo predsa len zvyknúť. . .  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

///////Viete ako to je s cigaretami. Pokiaľ nechcete prestať, neprestanete. Myslím, že všetci fajčiari majú jednu a tú istú diagnózu. Nemajú radi samých seba. Aspoň nie dostatočne na to, aby prestali ničiť svoje telo. Alebo si to len neuvedomujú, ako ja, keď som bola mladá. Hovorím si, ani auto by predsa nemohlo frčať na vodu. Najlepšie funguje na čistý benzín tak, ako naše telo funguje na čistý kyslík. Tak prečo teda? Ale to som ja teraz, po vyše desiatich rokoch, čo som skúsila prvú cigaretu. Keď si sadnem do kaviarne, tak ma hneď zahalí dym pretože rozdelené priestory na fajčiarske a nefajčiarske je skôr sci-fi, ako realita. Nevadí mi to. Trochu sa mi nadvihne žalúdok, ako na nepríjemne nakláňajúcom sa kolotoči, ale už som si zvykla. Musela som, veď nečasto aj kamarát, či kamarátka, sediaca pri tom istom stole ako ja, fajčí. Nenamietam, lebo viem, že by to nikam neviedlo. Museli by sami chcieť.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

///////A ako sa to teda podarilo mne? Nebolo to ľahké, ale dôvod bol jednoznačný. Strach. Je to smiešne, nehnevajte sa na mňa, keď to znova vytiahnem, ale je to ako to globálne otepľovanie, ktoré tiež toľko otrepávame, ale nič s tým nerobíme (a ak podľa článku pána blogera F. denne vyfajčí ľudstvo tých 14 miliárd cigariet, tak sa nedivím, že je tu teplejšie a teplejšie). A presne takýto strach z toho, že ľudstvo vyhynie, ale z ktorým ja nič moc nenarobím, ma postihol aj ohľadne môjho života. Predstavila som si, že by som tu už o pár rokov nemusela byť a bola by to len a len moja chyba. Len škoda, že mi to nevysvetlili rodičia. Musela som na to prísť sama.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

//////A aby som to urýchlila, poviem Vám, prečo väčšina fajčiarov prestáva fajčiť a čo je teda tým najhlavnejším dôvodom. A to je niekto druhý. Niekto, kto nás má rád a vidíme sa cez jeho oči a príde nám z toho nanič, že chceme odísť z jeho očí , z tohto sveta. Začala som sa mať radšej a pri každej ďalšej cigarete som videla svoju bolestivú a pomalú smrť očami iných. A tak som s tým radšej prestala, pomali, ale isto. Po takmer roku bez cigariet zisťujem, že čuch sa mi pomaly vracia a aj jedlo začína chutiť o niečo lepšie. A vôbec, svet je super miesto kvôli všetkým tým pocitom konečne nezahaleným do rúška strachu. Lebo.... Čo ak? 

Lucia Masanova

Lucia Masanova

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vedomie - to je všetko, čo mám... Zoznam autorových rubrík:  Hodiny v dni v týždniMimy RímyfilozofikciaPríbeh na pokračovanieEnglish is Easy

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu